Olga Jelínková pokračuje v úspěšném dobývání evropských operních jevišť. 3. září debutuje ve vídeňské Volksoper. Zároveň ji 8. září čeká premiéra Hraběnky v Mozartově Figarově svatbě v Saarbrückenu.
Září bude pro českou sopranistku Olgu Jelínkovou ve znamení „mozartobraní“. Nejprve zahájí operní sezonu ve vídeňské Volksoper svou vlajkovou rolí – Královnou noci v Mozartrově Kouzelné flétně. V ní se zde představí hned čtyřikrát: 3., 9., 11. a 16. září. Téměř synchronně se převtělí do Hraběnky z Mozartovy opery Figarova svatba, jejíž premiéra proběhne 8. září v německém Saarbrückenu, a poté následují další provedení 15. a 21. a 29. září.
„Do Vídně se moc těším. Dosavadní setkání s budoucími kolegy ve Vídni bylo velmi příjemné, vstřícné, zázemí je vynikající, akustika skvělá, ačkoliv kapacita hlediště je téměř 1400 diváků,“ popisuje Olga. „Výprava vídeňské Kouzelné flétny v režii Helmuta Lohnera je ve stylu 19. století. Myslím, že když vyrazíte z České republiky třeba na prodloužený víkend na toto představení, tak bude spokojená celá rodina – od dětí až po babičky. Produkce běží už od roku 2005 ke vší spokojenosti náročného vídeňského publika. Kromě Prahy nebo Salzburku je Vídeň skutečně osudové Mozartovo město. Doplňuje a umocňuje prožitek z jeho hudby.“ V roce 1791 zde měla Kouzelná flétna světovou premiéru. Spolu s operou Don Giovanni patří k nejmagičtějším Mozartovým operám a je s jejím obsahem i s její tvorbou spojeno mnoho legend a tajemství.
Do trojlístku nejznámějších a nejoblíbenějších Mozartových oper patří i Figarova svatba, kde Olga vytvoří roli Hraběnky a rozšíří si tak svůj pěvecký i herecký rejstřík. „Hraběnka vyžaduje grácii, eleganci šlechtičny. To se projevuje jak v hereckém prožitku, tak i v pěveckých prostředcích, které možná nejsou tak prvoplánově efektní, jako je tomu ve vyloženě koloraturních rolích, ale o to jsou působivější, niternější, “ vysvětluje Olga. „Hraběnka je do určité míry protipólem Královny noci – ačkoliv jde vlastně v obou případech o dospělé, zralé a silné ženy, každá reaguje úplně jinak, jedna s nadhledem a pochopením, druhá má velký sklon k hysterii. Baví mě mezi nimi oscilovat a do každé z nich dávám kus temnoty či světla ze sebe samé.“
České publikum ji i v následující sezoně může spatřit v roli Královny noci v pražském Stavovském divadle.