Olga Jelínková působí od sezony 2020/21 ve stálém angažmá v německém Lipsku, v nejbližší době tam na ni čekají role Violetty, Lucie z Lammermooru, Sofie a mnohé další. V Národním divadle v Praze se představila jako Gilda v nové produkci Rigoletta, v titulní roli Verdiho Traviaty a další projekty ji čekají. Celý životopis Olgy najdete v sekci O mně.
O inscenaci
Collegium Vocale 1704
Orchestr Státní opery
Balet Opery Národního divadla
Komedii o šeredné nymfě, která si nechá namluvit, že ji miluje sám nejvyšší bůh Jupiter, si v roce 1745 vybral spolu se dvěma jinými operami francouzský panovník Ludvík XV. k oslavám sňatku svého syna se španělskou infantkou Marií Teresou, o níž se proslýchá, že prý příliš krásy nepobrala. O tom, zda měla být volba Rameauovy Platée záměrně jakýmsi poťouchlým žertem budoucího infantčina tchána, se můžeme jen dohadovat. Pokud tomu tak bylo, pak byla králova dramaturgická volba skutečně trefná (a značně nekorektní) i z jiných důvodů. Rameauova Platée si totiž nedělá legraci jen z jedné víly-ošklivky, nýbrž také ze samotné „posvátné“ společenské instituce: z chorobně žárlivých manželek a ovšem i z bázlivých, a proto velmi vynalézavých manželů, jimž se nejrůznější partnerské trable nevyhýbají, ani když jsou sami olympskými
bohy…
Režisérská dvojice SKUTR, která stojí za naší inscenací, se inspirovala jednak zmíněnou okolností, že se světová premiéra Rameauovy Platée odehrála na svatbě, ale také alegorickým prologem k této opeře, v němž se z vína zrodí Komedie…
Přijďte se tedy podívat, co všechno se může na jedné „barokní“ svatbě stát.
Více informací zde...